مقالات

پکیج دیواری چیست؟

پکیج دیواری یکی از رایجترین وسایل ایجاد گرما در رادیاتورهای شوفاژ و آب گرم مصرفی در کل جهان است.

از مزایای پکیج میتوان به مواردی چون عدم اشغال فضای مفید بالا بودن ایمنی استقلال کامل هر واحد مسکونی یا تجاری اشاره نمود.

محل نصب پکیج بیشتر بر روی دیوار آشپزخانه یا آبدارخانه و بالکن میباشد.

پکیج های دیواری علاوه بر گرم کردن درون خانه یا مکان تجاری بوسیله رادیاتورها امکان استفاده بعنوان فن کويل گرمایش از کف داکت اسپیلیت وهواساز را دارا میباشد. همچنین آب گرم مصرفی را نیز به شکل فوری در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.

پکیج دیواری علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی گرمایش مطبوع ترو ارزانتری را برای مصرف کننده تامین میکند.

به کار بردن دودکش دوجداره (کواکسیال ) سبب میشود . علاوه بر خروج دود مضر دستگاه به محیط خارج هوای مصرفی مورد احتیاج دستگاه نیز از محیط خارج تامین گردد و در نتیجه ایمنی کامل برای ساکنین فراهم گردد.

با استفاده از پکیج دیواری میتوان از مزاحمت و مخارج سنگین موتورخانه راحت شد.

در گذشته بودجه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی بوسیله موتورخانه ها هزینه میشد و علاوه بر آن سوخت و نگهداری آنها عمل سخت و زمان بری بود.

تعمیرات پکیج بسیار آسانتر از یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده میباشد.

مزیت های بیشمار پکیج های دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگانها اجرایی و همچنین سازندگان خرد و کلان شده است. به شکلی که این روزها کمتر استفاده از موتورخانه ها مشاهده میشود.

پکیج شوفاژ دیواری دستگاهی است کوچک و جمع و جور با ابعاد تقریبا یکسان انرژی مصرفی پکیج به شکل معمول 130 وات برق ( معادل 2 عدد لامپ 60 وات ) و کمترین مصرف گاز و بازدهی در حدود 95 درصد را دارد.

مزایای پکیج

از مزایای پکیج میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
1. راندمان احتراق پکیج های گرمایشی نسبت به سیستم حرارت مرکزی بین دو تا سه برابر بیشتر است و این بدان معناست که برای تولید مقدار ثابتی انرژی گرمایشی، مقدار مصرف گاز در سیستم حرارت مرکزی دو تا سه برابر بیشتر از پکیج گرمایشی میباشد.

2. در مواقع استفاده از پکیج نیاز به لوله کشی های قطور سیستم حرارت مرکزی شوفاژ از موتورخانه تا رادیاتورهای شوفاژ واحدها و پرت حرارتی لوله های مربوط در طول مسیر نمی باشد.

3. در صورت اجرای لوله کشی گاز مستقل و کنتور گاز جداگانه برای هر یک از واحدهای ساختمان، استقلال یاد شده از نظر هزینه ی گاز مصرفی هم ایجاد می شود.

4. استقلال واحدهای ساختمان از نظر بی نیازی به موتورخانه و هزینه های سرویس و نگهداری آن

عملکرد پکیج در تابستان:

در تابستان هنگامی پکیج شروع به فعالیت می کند که احتیاج به آب گرم باشد، این عملیات به شکل اتوماتیک انجام می شود هنگامی که شیر ابگرم باز می شود ،سنسور فشار (در مدلهای مختلف پکیج متفاوت هستند) مشعل را روشن میکند و بعد از بستن شیر آبگرم پکیج خاموش میشود.

معایب پکیج

1- برای خانه یا آپارتمانی که به تعداد 2 یا بیشتر حمام دارند مناسب نمی باشد.
2- با باز کردن 2 عدد شیر مصرف آب گرم یا بیشتر میزان خروج آبگرم کاهش می یابد
3- با قطع برق یا وجود اشکال در سیستم به علت عدم ذخیره آب گرم مصرفی استفاده از آب گرم مصرفی مقدور نمی باشد.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “پکیج دیواری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *